|
Program „Krytyka muzyczna 2.0” został stworzony i zainaugurowany przez Instytut Muzyki i Tańca w 2011 roku. Celem programu jest rozwój i podnoszenie jakości polskiej krytyki muzycznej. Adresowany jest do polskich muzykologów, teoretyków muzyki, recenzentów i krytyków, oraz do osób reprezentujących szeroko rozumianą humanistykę, które zainteresowane są poznaniem zasad krytyki muzycznej lub chcą polepszyć swój warsztat w dziedzinie publicystyki muzycznej. Program obejmuje kształcenie uczestników w obszarach krytyki muzyki koncertowej oraz krytyki operowej i baletowej. Na każdą edycję programu składa się wykład teoretyczny, warsztaty z wybranej dziedziny krytyki muzycznej oraz publikacja napisanych przez uczestników tekstów. VII edycja programu w roku 2019 odbyła się podczas trwania Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie (20-27 września 2019 r.). Zakwalifikowani uczestnicy wzięli udział w warsztatach pisania o muzyce prowadzonych przez dr Danutę Gwizdalankę oraz w jury – panelu krytyków, oceniającym prezentacje artystyczne w trakcie Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie. Ponadto uczestnicy programu wzięli udział w wykładzie prof. Ireny Poniatowskiej pt. „O narodowości w muzyce polskiej od czasu zaborów do współczesności” oraz spotkaniu autorskim promującym książkę „100 lat z dziejów polskiej muzyki” dr Danuty Gwizdalanki. W programie udział wzięło pięcioro uczestników: Katarzyna Bazgier |